Esteettömyysvalinnat

Varmista häiriöviestin saanti
Varmista häiriöviestin saanti
Häiriökartassa näkyy ajantasainen tilanne. Punaisella merkityllä alueella on häiriö, joka korjataan mahdollisimman pian.

Varmista häiriöviestin saanti

Järvenpään Vesi otti ensimmäisten vesilaitosten joukossa käyttöön UMS Huoltotiedotus -järjestelmän, joka lähettää häiriötilanteista tiedot asiakkaan matkapuhelimeen. Järjestelmää on päivitetty noin vuosi sitten uusilla ominaisuuksilla. Varmistathan, että olet tämän asiakaspalvelun piirissä, katsomalla tarkemmin nettisivuiltamme.

Häiriöt ovat usein rajatulla alueella tapahtuvia katukohtaisia häiriöitä, joten tiedotamme vain kyseisen alueiden häiriöstä esim. vesikatkotilanteessa. Tietomme ovat melko kattavat, mutta järjestelmästä puuttuvat puhelinnumerot, jotka eivät ole julkisesti saatavilla asiakkaan nimellä. Tällaisia ovat esimerkiksi salaiset numerot ja yrityksen nimissä olevat puhelinnumerot.

Tämän vuoksi järjestelmään liittyy mahdollisuus ilmoittaa itse omat puhelintietonsa. Ilmoittaminen onnistuu Järvenpään Veden verkkosivuilla. Rekisteröintiin tarvitaan asiakkaan etu- ja sukunimi, katuosoite, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite. Halutessaan asiakas voi rekisteröidä myös useamman puhelinnumeron.

Järvenpään Vesi ei käytä näitä tietoja mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin häiriötilanteista tiedottamiseen, eikä myöskään luovuta niitä ulkopuolisille tahoille.

Viesti häiriöstä toimitetaan mahdollisimman nopeasti, mutta aivan hetkessä sekään ei onnistu. Päivityksen tekeminen huoltotiedotusjärjestelmään vaatii etukäteistyötä. Usein tapahtumat sattuvat työajan ulkopuolella ja vaativat selvitystä häiriöalueen laajuudesta ja vaikutuksista. Kenelläkään ei ole ennakkotietoa äkillisistä häiriöistä.

Verkkosivuiltamme löytyy nyt Häiriökartta, josta näkee äkilliset korjaustyöt. Palvelussa on myös Työmaat-osa, joka kertoo pidempiaikaisista työkohteista ja oma kohtansa myös Ratkaistuille ongelmille, eli valmistuneille kohteille.